گروه فناوری و مهندسی اِرلیکون (Oerlikon) مستقر در سوئیس، با شرکت لوفتهانزا تکنیک (Lufthansa Technik) یک تفاهمنامه همکاری (MoU) امضا کرده است.
توضیح: این قرارداد به منظور توسعه فرآیندها و استانداردهای قابل تکرار در ساخت افزایشی (Additive Manufacturing) برای کاربردهای تعمیر، نگهداری و بازسازی (MRO) هواپیماها را تسریع کند.
در این همکاری، اِرلیکون و لوفتهانزا تکنیک قطعات نمونهای را طراحی و در سه سایت جهانی چاپ خواهند کرد:
- تأسیسات اِرلیکون در کارولینای شمالی، آمریکا
- تأسیسات اِرلیکون در بارلِبن، آلمان
- تأسیسات لوفتهانزا تکنیک در هامبورگ، آلمان
هدف این همکاری، استفاده از پارامترهای فرآیندی یکسان و مشخصات پودر مشابه برای درک بهتر قابلیت تکرارپذیری فرآیندهای ساخت افزایشی است.دکتر رولاند فیشر، مدیرعامل گروه اِرلیکون، میگوید:
“ما مطمئن هستیم که تخصص گسترده اِرلیکون در ساخت افزایشی و صنعت هوافضا، همراه با توانایی اثباتشده ما در یکپارچهسازی راهحلها در سراسر زنجیره ارزش تولید در مقیاس جهانی، مزایای بزرگی برای لوفتهانزا تکنیک به همراه خواهد داشت. این همکاری یکساله ممکن است با جمعآوری دادههای بیشتر درباره فرآیندهای تولید، به مدلهای دیگر چاپگرها نیز گسترش یابد.”
همکاری اِرلیکون و لوفتهانزا برای صنعتیسازی ساخت افزایشی در تعمیر و نگهداری هواپیماها این همکاری به صنعتیسازی ساخت افزایشی (AM) در صنعت تعمیر و نگهداری هواپیماها (MRO) کمک خواهد کرد. نتایج این مطالعات به سازمانهای مرتبط ارائه میشود تا در تدوین استانداردهای تأیید صلاحیت و تصویب قطعات هواپیما مورد استفاده قرار گیرد.
این همکاری همچنین میتواند به انعطافپذیری بیشتر و کاهش هزینهها در زمینههای تولید، تأمین قطعات، انبارداری و مدیریت زنجیره تأمین منجر شود.
برنهارد کروگر-اشپرنگل، معاون بخش خدمات موتور لوفتهانزا تکنیک، گفت:
“لوفتهانزا تکنیک در حوزههایی مانند کابین آینده، چاپ سهبعدی و صنعت ۴.۰ فعال است. ما این همکاری با تیم ساخت افزایشی اِرلیکون را فرصتی هیجانانگیز برای تسریع برنامههای خود در ایجاد قابلیتهای تعمیر محلی با استفاده از ساخت افزایشی در مقیاس جهانی میبینیم”.
در یک توسعه جداگانه، لوفتهانزا تکنیک و گروه نروژین ایر شاتل (Norwegian Air Shuttle) نیز یک تفاهمنامه همکاری (MoU) برای تمدید قرارداد پشتیبانی کامل موتور (TES) امضا کردند. بر اساس این توافق، لوفتهانزا تکنیک تمام خدمات لازم برای موتورهای CFM56-7B را که ناوگان ۱۱۵ فروندی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ نروژین ایر شاتل را تأمین میکنند، ارائه خواهد داد.
منبع خبر: airport-technology